Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zamyšlení nad romantickými komediemi a reálným životem

Jak to dopadne, když člověk, místo toho aby šel spát, zapne televizi? Já většinou přemýšlím a tak to dopadlo i včera večer…

zdroj Idnes, Ilustrační foto, Profimedia.cz

Tak jsem si včera po návratu z práce dala menší večeři a zalezla jsem si do postele s úžasnou myšlenkou, že půjdu spát se slepicemi, a nebo klidně ještě dříve než ony. A pak jsem udělala osudovou chybu.  Zapnula jsem televizi, kterou mi do pokoje nastěhovali z nedostatku prostoru v jiných částech bytu. Dávali hned několik romantických filmů. Některé měli trpký nádech, některé byly sladké od začátku do konce. Některé jsem již viděla, jiné nikoliv.

Celé mé plány o brzkém usínání se rozplynuly v přílivu romantiky z obrazovky. Když skončil první film, automaticky jsem přepnula kanál na jiný a pak ještě jednou. Tam už byli „sběratelé kostí“, které sice sleduji ráda, ale jako vždy jsem u nich usnula. Ovšem než jsem usnula, přemýšlela jsem o tom, proč se na romantické komedie (ať už hořké, sladké, či hořko-sladké) dívám. Co mě na nich tak láká a vábí, když jsem na jejich konci stejně rozčilená?

Když jsem byla pubertální děvče, dávaly mi tyto filmy naději, že i já budu jednou ta královna plesu, šikovná malá detektivka, která si získá nejen srdce milého, ale ještě usvědčí zločince, že budu nevěstou princi, že si nejpozději na vysoké najdu krásného manžela, že jednou budu typické ošklivé káčátko a jako zázrakem se proměním v krásnou a oslnivou labuť, která je snem každého mladíka či muže, že si třeba najdu staršího kluka, ale o to lépe se s ním budu mít, atd. atd.

Z pubertálního děvčete jsem vyrostla v post pubertální slečnu, či mladou dámu a dostala jsem se na vysokou školu. Romantické filmy jsem s nadšením sledovala dál a díky tomu, že jedna z mých brigád zahrnovala i práci v DVD půjčovně, tak jsem k nim měla i docela dobrý přístup. Žádný film se nepůjčil dříve, než jsem ho shlédla. Samozřejmě jen a jen proto, abych věděla, co klientům doporučovat. 

Tak tedy vysoká! Tady už se to všechno určitě stane! Tady už si mě určitě nejde a odvede si mě! Překvapením bylo, že během prvního ročníku nejen že nic, ale neustále jsem byla ta „slečna neoblíbená“, jako na základce, jako na střední. Za kamarády jsem měla vždy kluky. A to mělo dva efekty… Holky mě nenáviděly, protože toho chtěly dosáhnou také a pro kluky jsem byla neatraktivní, protože jsem v jejich společnosti jaksi „zklukovatěla“.

O prázdninách mezi prvním a druhým ročníkem jsem si řekla, že když si nenašel on mě, tak si najdu já jeho. V některých filmech si také ona hledá jeho a uhání jej (třeba ve filmu „Moje super bejvalka“), tak proč ne já? Chvíli si mě sice žádní kluci nevšímali, ale to se otočilo, když jsem se zaměřila na chování těch holek co mi záviděly a částečně jsem jej okopírovala. Bylo to jako magnet na kluky. Juchů… Juchů… Juchů…

Bohužel žádný princ, ani boháč, ani ambiciózní mladík, ani takový, který by se uměl alespoň chovat ke slečně… Prostě na konci vysoké neustále nic!

Končí vysoká, ale nekončí život! Končí vysoká, ale začíná příběh „Pretty woman“, „Deníku Bridgite Jonasové“ a spousty jiných, které již dávno neměly věk středoškolačky  ani vysokoškolačky, ale i tak se kolem nich děly romantické zázraky. Prostě přišla nová éra. Ženy jsou prý mezi pětadvaceti a pětatřiceti nejatraktivnější a tak hurá znovu do života. Po chlapech jsem se přestala koukat… Oni totiž koukali po mě a já si „mohla vybírat“. Když se ohlédnu, tak jsem asi nevybrala úplně nejšťastněji, ale nějakou dobu to bylo jako z těch filmů. Byl starší, průměrně situovaný, po rozvodu se synem ve vlastní péči, o které se rozhodlo na počátku našeho vztahu, a choval se ke mně, jako kdybych byla z cukrového skla, posázená pravými, několik karátů velkými, diamanty v briliantovém brusu nejen té nejvyšší kvality, ale i nejvzácnějších odstínů. Ano, na několik týdnů, možná i měsíců jsem se stala princeznou. Do chvíle, než jsem mu začala vařit, prát a uklízet. Pak šlo všechno do kopru a mě zůstaly jen vzpomínky a hořké, sladké a hořko-sladké romantické komedie. Nevadilo se mi o něj a jeho syna starat, ale tak trochu (dost) se přestal starat on o mě.

Už nejsem ve věku, kdy děvčata potkávají své prince a krále plesů, ale jsem ve věku kdy ještě potkávají své právníky, majitelé velkých firem a dobře situované starší muže. Dokonce mám jeden takový příklad přímo v rodině, tak proč ne já?

Opravdu nevím, jak to dopadne se mnou, ale je pravdou, že romantické filmy a komedie u mě asi skončily (prozatím na dobu neurčitou).

Celé mé večerní zamyšlení končilo otázkami, na které jsem si již nestihla odpovědět, neb jsem upadla do krásného bezesného spánku.

Proč vlastně krmíme naše dcery, sestry a kamarádky těmito filmy?

Proč by měly celý život strávit sněním?

Nebo jsem opravdu taková výjimka a sním jenom já a pár „vyvolených“?

Opravdu na žádnou otázku odpověď nemám, ale vyspala jsem se v celku dobře ;)

 

Přeji krásný den všem, nejen těm co mají rádi romantické komedie, ať už hořké, nebo sladké!

Autor: Drahuše Bartáková | středa 22.6.2011 10:30 | karma článku: 10,43 | přečteno: 1042x
  • Další články autora

Drahuše Bartáková

Moje cesta ke Spartan Raceu

Již před několika lety jsem viděla záběry ze závodu zvaného Spartan Race, který se pořádal v USA, a řekla jsem si, že takový závod jednou doběhnu, protože to přeci nemůže být problém. Nebo jo?!

17.4.2017 v 18:11 | Karma: 8,01 | Přečteno: 279x | Diskuse| Sport

Drahuše Bartáková

Dneska ne!

Je již úterý... Ano to úterý po státním svátku, krátce po půlnoci... Krátce po té, co jsi mi řekl... Dneska ne!

29.9.2015 v 3:17 | Karma: 6,75 | Přečteno: 562x | Osobní

Drahuše Bartáková

Nikomu nic neříkej a kryj si záda!

Až dnes mi v plné míře došla slova jednoho z lidí, kteří to se mnou mysleli opravdu dobře a zcela vyjímečně nepatřil do skupiny mých nejbližších. Málem jsem to obrečela přímo v kanceláři. Namísto toho se slzám bráním a ptám se proč vlastně...

26.2.2015 v 16:00 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

S blbem v práci

Každý pracující člověk ví, že být na pracovišti byť s jedním blbcem je druh dlouhodobé tortury. Za těch pár let, které se snažím vyplnit prací, aby se vydělalo na smysluplnější věci jsem prošla několika pracovními pozicemi v různých pracovních odvětvích... Vztahově nejrozporuplnější pracoviště mám však právě teď!

13.2.2015 v 10:26 | Karma: 9,14 | Přečteno: 1471x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

„Nejmenovaná Zdravotní Pojišťovna“ – my Ti dáme kliente!

Zatímco většina lidí aktuálně řeší útok na redakci Charlie Hebdo a jeho nové vydání, sněhové zpravodajství, nebo výrok pana Okamury ohledně kebabů, či pana prezidenta ohledně vyloučení určitých skupin ze škol, tak byť bych ráda byla účastna tomuto dění, tak já musela řešit zhola jiné potíže...

15.1.2015 v 14:21 | Karma: 23,85 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Osobní

Drahuše Bartáková

Matky, důchodci, sociální dávky a sociální síť

Na sociální síti se mi dnes zobrazil koment od jedné matky o jedné důchodkyni a jiní z toho začali dělat souboj, kdo dostává od státu víc... Matka, nebo důchodce? A já? Já bych jim to sebrala všechno!

19.8.2014 v 14:46 | Karma: 22,11 | Přečteno: 1694x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Je strašná škoda, že už nejsme spolu...

Milují nás... I přes to nás opouštějí, nebo my opouštíme je... a jak to končí? Po nějaké době se sejdete... on již nemá partnerku. Vy jste, či nejste aktuálně sama a zaznívá zas a znovu, dokola, ta samá věta! Byť je článek krátký, tak je psaný se slzami v očích... Jediné co mi k tomu zbývá dodat je: „Tak co, do hajzlu, dělám špatně!“ PS – Omluvte, z výše zmíněného důvodu, moje chyby a překlepy v textu. Snad vám nezastřou význam toho, co jsem tím vším chtěla říct.

4.11.2012 v 17:57 | Karma: 7,44 | Přečteno: 886x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Menšiny a sociální dávky, jak to vidím já...

Už ani nevím, kolik článků jsem na téma nepřizpůsobivá menšina, romové, Šluknov, Chomutov, Pečky, nepřizpůsobiví spoluobčané, cikáni, černá gheta aj., četla...

15.9.2011 v 12:36 | Karma: 25,42 | Přečteno: 1854x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Milý Murko,

V tomto dopisu asi moc písmenek nebude, ale i tak... ...pojďme si zavzpomínat... i když to ještě není tak daleko.

1.9.2011 v 12:55 | Karma: 7,12 | Přečteno: 1071x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Lenost vs. Prokrastinace

A co já na to? Hurá!!!! Mamííí!!! Já nejsem líná!!!

31.8.2011 v 16:15 | Karma: 9,96 | Přečteno: 779x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Milý Martine,

Asi se divíš, že Ti píši právě touto formou... je to jednodušší, než to lámat do textovek a levnější než hovorné operátorů. A co víc, můžeš si to číst třeba do aleluja, bude-li (Ti) to stát za to.

29.8.2011 v 9:20 | Karma: 9,75 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Já chci psa!

A když chci psa, tak velkého a nechci, aby línal! Nechci mít v bytě bordel... Ale přítel chce také psa a také velkého, ale jedině voříška z útulku... Co teď? A kudy z toho ven?

25.8.2011 v 17:49 | Karma: 9,10 | Přečteno: 1279x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Nevěra...

... a moje poznatky, názory a samozřejmě s věkem měnící se postoj.

23.8.2011 v 10:47 | Karma: 10,14 | Přečteno: 1201x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Spoluzaci.cz a jiné sociální sítě

... v kontextu jednoho z přízpěvků mé spolužačky ze střední...

22.8.2011 v 13:29 | Karma: 12,48 | Přečteno: 1420x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Ahojky Lásko!

Když jsme se dnes (15. 8. 2011) měli rozloučit, tak za mnou došel Dan se slovy... „Ty ten odjezd asi obrečíš, co?“ Řekla jsem mu, že ne...

15.8.2011 v 22:23 | Karma: 7,94 | Přečteno: 1157x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Já a muži

Článek napsaný formou zápisu do deníčku... Muži si mě nikdy nevšímali. Mluvili o sexy mozku, ale jak jsem časem zjistitla, tak ten nestačí, vlastně dodnes nevím co stačí a co ne, ale měla jsem potřebu psát a níže jsou výsledky.

22.7.2011 v 17:20 | Karma: 10,54 | Přečteno: 1404x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Týrání a jeho vnímání...

Dnes jsem si přečetla článek Zuzany Kuříkové (http://kurikova.blog.idnes.cz/) s názvem „Pípni a zmlátím Tě!“. Tohle měla být reakce na něj....

1.7.2011 v 13:00 | Karma: 10,56 | Přečteno: 1504x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Jak by dnes vypadala stávka, kdyby…

... byly dopravní podniky (včetně českých drah a jiných) zprivatizované. A neb, jak jsem pocítila stávku já na vlastní kůži a krátké zamyšlení nad tím, jak by to bylo, kdyby byly tyto "firmy" v rukou lidí, kteří chtějí aby jejich aktiva opravdu vynášela.

17.6.2011 v 6:16 | Karma: 12,75 | Přečteno: 1258x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1158x
Jsem obyčejná třicetiletá holka, absolventka oboru "zootechnika" z přesvědčení a žijící jako "agronom" z životní fylozofie.