Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Spoluzaci.cz a jiné sociální sítě

... v kontextu jednoho z přízpěvků mé spolužačky ze střední...                                                                                           

zdroj Idnes, Ilustrační foto, Profimedia.cz

Tak mi dnes přišel mail ze serveru spolužáci.cz. Po dlouhých měsících mlčení se rozhoupala jedna z mých spolužaček ze střední a "připíchla na nástěnku vzkaz". Ten zněl asi takto: „Lidi co s Váma je??? Chlubte se co se komu podařilo, dejte sem fotky svých dětiček. Ať to tady není jako po vymření. PS: konečně stavíme domeček. Až bude hrubá dám sem fotečku, ale doufám, že tu nebudu trpět samomluvou...“.

Mno co by jste jí na to v mé situaci řekli?

Ještě před měsícem by byla má odpověď následovná: „Mám se blbě. Chlubit se není čím. Po škole jsem nastoupila do práce, která je úplně mimo obor, který jsem vystudovala s přesvědčením, že v něm budu i pracovat. Nicméně prasata, krávy, slepice je skoro totéž jako lidi a tudíž mě moje práce přeci jen trochu baví i když to není žádný splněný sen. Bohužel je placená stejně špatně jako práce zootechnika. Fotky dětí nemám. Ne snad proto, že bych nefotila, ale protože nemám děti ani nic jiného, co bych mohla fotit… v mém životě se nevyskytují žádní muži a už žádného nechci ani vidět, děti jak jsem již uvedla nemám, bydlím opět u maminky a rekonstrukce mého bytu je v nedohlednu, natož abych někde měla nějaký kus půdy a stavěla tam svůj vlastní domeček. Babi je na tom tak, že se o ní stará pečovatelská služba, která nefunguje o víkendech, mamka je nemocná, její přítel také. Malé štěstí v neštěstí je, že se o sebe dokáží sami navýsost postarat a do toho se starají i ob víkend o tu starou paní. Aby si občas zajeli na nějaký ten výlet, tak to čas od času beru za ně. Přeji všem lepší bytí než mám já a nezoufejte… mohlo by být hůř!“

Když jsem zprávu psala dnes, vypadala malinko jinak. „ No nazdar! Tak ať tu netrpíš tou samomluvou, tak píši, že mě se nic nepovedlo... daří se mi blbě, ale to bude spíše mnou, než světem. Nemám kde bydlet, mám špatně placenou práci, ale aspoň mě baví. Přítel mi co nevidět odjede do Anglie. Už mi skoro končí dovolená a další je v nedohlednu. A skoro celou dovču mi "chcalo" (za ten výraz se omlouvám, ale to se jinak říct fakt nedá). Polovinu pšenice máme ještě na stojato, půlka mé rodiny trpí už skoro měsíc střevní chřipkou, kterou si mezi s sebou předávají jako dárek (mě se to zatím vyhýbá). Mno a jinak vše OK :) Občas se mi po Vás zasteskne, věříte?! Mějte se přinejmenším lépe než já a zatím Pa. PS - Olčo díky za poskytnutý azyl pro mě a Murku!“

Nevím, která z těch zpráv je optimističtější, ale myslím, že obě by mohli leckomu zvednout náladu. Můj přístup k sociálním sítím je velice neochotný a vlažný. Vždy se tam totiž dozvídáte jen o těch největších úspěších a nejtěžších pádech. Nikdo si tam neplácá játra s obyčejnými věcmi jako: „Jdu jako obvykle s klukama na pivo a v práci je nuda.“, „Tak jsem se vrátila z práce, jdu si udělat polévku z pytlíku, hodím prádlo do pračky a jdu spát, jsem udřená jak kůň. Zítra po mě bude chtít šéf prezentaci, na kterou jsem ještě ani nehrábla.“, „Ten náš malý bobeček mi už zase ublinknul na fungl novou košili na návštěvě u tchýně, která tvrdí, že jej špatně kojím.“, „Ta moja už zase kňourá, že jdu raděj na fotbal než do divadla“. S šedí svého bytí se chlubí jen málo kdo a zřídka kdy. Čímž mi sociální sítě dávají pocit, že jen můj život se pohybuje ve vybledlých nudných barvách. Nevím, netuším, jak to vnímají jiní lidé, ale asi se s tím vyrovnávají podstatně lépe, než já, protože dle jejich aktivity na facebooku aj. je vidět, že se jim jejich cyber svět opravdu líbí a že jim nad míru vyhovuje…

 

Omlouvám se všem, kteří od výše uvedených písmenek očekávali něco víc, něco jiného, nebo dokonce, že to bude mít nějaký konec… Mě ty konce totiž vůbec nejdou… hlavně je jen tak v něčem nevidím a co se on-line a cyber života týče… ten už se asi ani nikdy žádný konec mít nebude.

Autor: Drahuše Bartáková | pondělí 22.8.2011 13:29 | karma článku: 12,48 | přečteno: 1420x
  • Další články autora

Drahuše Bartáková

Moje cesta ke Spartan Raceu

Již před několika lety jsem viděla záběry ze závodu zvaného Spartan Race, který se pořádal v USA, a řekla jsem si, že takový závod jednou doběhnu, protože to přeci nemůže být problém. Nebo jo?!

17.4.2017 v 18:11 | Karma: 8,01 | Přečteno: 279x | Diskuse| Sport

Drahuše Bartáková

Dneska ne!

Je již úterý... Ano to úterý po státním svátku, krátce po půlnoci... Krátce po té, co jsi mi řekl... Dneska ne!

29.9.2015 v 3:17 | Karma: 6,75 | Přečteno: 562x | Osobní

Drahuše Bartáková

Nikomu nic neříkej a kryj si záda!

Až dnes mi v plné míře došla slova jednoho z lidí, kteří to se mnou mysleli opravdu dobře a zcela vyjímečně nepatřil do skupiny mých nejbližších. Málem jsem to obrečela přímo v kanceláři. Namísto toho se slzám bráním a ptám se proč vlastně...

26.2.2015 v 16:00 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

S blbem v práci

Každý pracující člověk ví, že být na pracovišti byť s jedním blbcem je druh dlouhodobé tortury. Za těch pár let, které se snažím vyplnit prací, aby se vydělalo na smysluplnější věci jsem prošla několika pracovními pozicemi v různých pracovních odvětvích... Vztahově nejrozporuplnější pracoviště mám však právě teď!

13.2.2015 v 10:26 | Karma: 9,14 | Přečteno: 1471x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

„Nejmenovaná Zdravotní Pojišťovna“ – my Ti dáme kliente!

Zatímco většina lidí aktuálně řeší útok na redakci Charlie Hebdo a jeho nové vydání, sněhové zpravodajství, nebo výrok pana Okamury ohledně kebabů, či pana prezidenta ohledně vyloučení určitých skupin ze škol, tak byť bych ráda byla účastna tomuto dění, tak já musela řešit zhola jiné potíže...

15.1.2015 v 14:21 | Karma: 23,85 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:09

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů černého...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  13:05

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Za vraždu a pokus o další hrozí muži výjimečný trest, podle policie chystal i třetí

25. dubna 2024  13:05

Jednoho člověka pobodal, dalšího nechal uhořet v domě, který úmyslně zapálil, viní kriminalisté od...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:03

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1158x
Jsem obyčejná třicetiletá holka, absolventka oboru "zootechnika" z přesvědčení a žijící jako "agronom" z životní fylozofie.