Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Lenost vs. Prokrastinace

A co já na to? Hurá!!!! Mamííí!!! Já nejsem líná!!!                                                                          

 Co to vlastně je ta PROKRASTINACE?

Prokrastinace = Výrazná a chronická tendence odkládat plnění povinností a úkolů (zejména těch nepříjemných) na pozdější dobu (Zdroj: http://ona.idnes.cz/vyhybejte-se-povinnostem-prokrastinatori-jsou-vudci-budoucnosti-1d3-/vztahy-sex.aspx?c=A100331_111537_ona_telo_ves)

Prokrastinace je velice zajímavá choroba, která nás údajně nutí odkládat povinnosti na pozdější dobu. A neb co můžeš udělat dnes, odlož v klidu na zítřek, a co se dá odložit na zítřek, není třeba dělat vůbec. Toto heslo jsem si zamilovala na vysoké škole. A ano, i tak končí některé mé úkoly v běžném životě (dodnes).

Dlouho jsem doma poslouchala, že jsem líná a že jednou shniji ve vlastním bordelu.

Bydlela jsem sama již na několika místech. Zprvu mě veškeré domácí práce bavily, až mě postupně začaly obtěžovat. Později je dělám jen s velkou nechutí a notnou dávkou sebezapření. A to včetně vaření, které jinak beru jako odpočinkovou činnost. Vše je pro mě zábava, dokud se z toho nestane povinnost.

Prokrastinace je úžasný způsob, jak ven z hubování mých rodičů… Mohu jim totiž říct… "Ne, ne! Kdepak já nejsem líná, já jen prokrastinuji.“ A víte co? Prokrastinovat umím perfektně. Vždy je něco důležitějšího a potřebnějšího. Vždy se najde něco co je nezbytně nutné…  

Jo a ještě jedna důležitá informace pro moje rodiče. Chorobné odkládání povinností mám „diagnostikované“. Byla to moje kamarádka (psychoterapeutka), která tuto diagnózu učinila, a já tak mám pro své jednání odborný posudek.

O prokrastinaci se teď všude hodně píše. Jen na idnes.cz se vám, po zadání slůvka do vyhledávání objeví osm článků za poslední rok a půl. Samozřejmě zmínky (hodně zmínek) najdeme i na jiných webech. Ona výše zmíněná kamarádka mi říkala, že si z toho nemám nic dělat a jedním dechem mi omlela drtivou většinu pouček, o kterých se dočtete i v článcích, jako je: pod tlakem se lépe pracuje, alespoň máš uklizeno, alespoň jsi udělala něco jiného, alespoň jsi někomu pomohla, alespoň se učíš přerozdělovat práci a delegovat ji, atd.

Jak se ovšem dobrat vyplněných tabulek pro moji vedoucí, to mi neporadila.

 V průběhu psaní tohoto článku si velice citelně uvědomuji, že jsem před dovolenou omylem skartovala seznam klientů, kteří chodí na přepážku. To mi asi, bude ještě omluveno. Ve finále je to ulehčení práce pro mě.

Také si uvědomuji, že mám zítra pohovor s pí. vedoucí, na kterou si s sebou mám vzít nějaké dokumenty. Mimo jiné i seznam třiceti klientů, které jsem za poslední měsíc oslovila. Ovšem dříve než se přiznám k tomu, kolik jich mám obvolaných, chci na svou obranu říci, že všechny ostatní povinnosti si plním včas a na jedničku. Některé i v nadstandardních měřítcích (vzhledem ke kolegům). A teď doznání – nemám obvolaného ani jednoho! Ani jednoho jediného… Tuto soupisku musím odevzdat za 23 hodin a obvolávat je mohu jen z pevné linky ve firmě, kde mi na to zbývá jen pár (doslova) hodin. Z toho plyne, že vše musím stihnout ještě dnes do 18.00.

O prokrastinaci si myslím, že je to jen schovávání nezodpovědnosti a lenosti za honosné slovo. Jsem líná jak had po večeři v zimním období a zodpovědnost se ve mně, stejně jako na vysoké, probouzí až pod velkým časovým presem. Takže teď si dojdu koupit něco dobrého na mlsání, třeba škvarky (to hezky zatíží žaludek a odkrví mozek – konečně další výmluva, proč mi něco nejde) a hned po té mám dvě minuty na osobu na telefonáty a zapsání zpětných vazeb. To bude estráda, hlavně pro kolegy.

 

Přeji všem prokrastinujícím hodně štěstí v životě a vítám je v klubu XD.

Autor: Drahuše Bartáková | středa 31.8.2011 16:15 | karma článku: 9,96 | přečteno: 779x
  • Další články autora

Drahuše Bartáková

Moje cesta ke Spartan Raceu

Již před několika lety jsem viděla záběry ze závodu zvaného Spartan Race, který se pořádal v USA, a řekla jsem si, že takový závod jednou doběhnu, protože to přeci nemůže být problém. Nebo jo?!

17.4.2017 v 18:11 | Karma: 8,01 | Přečteno: 279x | Diskuse| Sport

Drahuše Bartáková

Dneska ne!

Je již úterý... Ano to úterý po státním svátku, krátce po půlnoci... Krátce po té, co jsi mi řekl... Dneska ne!

29.9.2015 v 3:17 | Karma: 6,75 | Přečteno: 562x | Osobní

Drahuše Bartáková

Nikomu nic neříkej a kryj si záda!

Až dnes mi v plné míře došla slova jednoho z lidí, kteří to se mnou mysleli opravdu dobře a zcela vyjímečně nepatřil do skupiny mých nejbližších. Málem jsem to obrečela přímo v kanceláři. Namísto toho se slzám bráním a ptám se proč vlastně...

26.2.2015 v 16:00 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

S blbem v práci

Každý pracující člověk ví, že být na pracovišti byť s jedním blbcem je druh dlouhodobé tortury. Za těch pár let, které se snažím vyplnit prací, aby se vydělalo na smysluplnější věci jsem prošla několika pracovními pozicemi v různých pracovních odvětvích... Vztahově nejrozporuplnější pracoviště mám však právě teď!

13.2.2015 v 10:26 | Karma: 9,14 | Přečteno: 1471x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

„Nejmenovaná Zdravotní Pojišťovna“ – my Ti dáme kliente!

Zatímco většina lidí aktuálně řeší útok na redakci Charlie Hebdo a jeho nové vydání, sněhové zpravodajství, nebo výrok pana Okamury ohledně kebabů, či pana prezidenta ohledně vyloučení určitých skupin ze škol, tak byť bych ráda byla účastna tomuto dění, tak já musela řešit zhola jiné potíže...

15.1.2015 v 14:21 | Karma: 23,85 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1158x
Jsem obyčejná třicetiletá holka, absolventka oboru "zootechnika" z přesvědčení a žijící jako "agronom" z životní fylozofie.