Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Matky, důchodci, sociální dávky a sociální síť

Na sociální síti se mi dnes zobrazil koment od jedné matky o jedné důchodkyni a jiní z toho začali dělat souboj, kdo dostává od státu víc... Matka, nebo důchodce? A já? Já bych jim to sebrala všechno!

Tak dnes na nejmenované internetové sociální síti došlo k pěkné diskuzi mezi maminkami s malými dětmi, tedy na mateřské a rodičovské dovolené. Vše začalo tím, že jedna z maminek (říkejme jí Zuzka) měla venku před poštou kočárek a šla si vyzvednout, řekněme, dopis. Nějakou důchodkyni však vzali mimo pořadí a přímo před Zuzku. Venku v kočárku jí plakalo miminko na přepážce pošty „zdržovala“ senilní babička… Načež se rozlícená Zuzka vrátila domů (jak to dopadlo na poště netuším) a využila sociálních internetových sítí k úlevě… Její výkřik měl zhruba tato slova: „Je to blbý, ale pro důchodce by měli být speciální hodiny, kdy na poštu můžou…“

Objevovaly se tam nepochvalné poznámky typu, hlavně abys Ty byla jednou ten uvědomělý důchodce, je vidět, že se starými lidmi neumíš vyjít, chudáci důchodci, to bychom mohli udělat speciální hodiny i pro vás matky… Ano, speciální hodiny pro matky bych brala já… Jediné děti, které snesu ve své blízkosti jsou moji bratři, a děti mých nejbližších přátel. Všechny ostatní děti mě obtěžují a lezou mi na nervy svým pobíháním a vřeštěním a k tomu se většina matek chová jako by tím, že porodily získaly výsostní právo dělat si co chtějí a být neurvalé na koho to jen jde a to ještě několik let po porodu… Ale to je na další samostatný článek. Kromě vyčítavých komentářů se tam objevily i ty souhlasné… Je tak krásné, když vrána k vráně sedá… to se zrovinka jiná maminka pozastavila nad důchodci a jejich výhodami celkově. Jako jsou zlevněné jízdenky, slevy na vstupném, případně vstupenky, či tramvajenky zdarma… A co ona, chudinka matka s dítětem? Proč má důchodce slevu i 100%, když má vyšší důchod, než ona mateřskou/rodičák?

Původně jsem jí k tomu chtěla něco napsat, dokonce jsem i něco napsala, ale bylo to tak dlouhé, že jsem nepředpokládala by si to některá z těch vytížených mamin četla a tak se realizuji zde, na nebohých čtenářích, kteří za nice nemůžou…

Pod jejím příspěvkem jsem chtěla napsat:

Protože stačí, že chodí zdarma děti, proč bys měla zadara chodit i Ty? Osobně  já bych zrušila veškeré sociální dávky, lidi by se přestali hádat kdo má víc a začali by se starat o to, jak se bez sociálky uživit. Důchody bych nechala jen těm, kteří jsou dnes starší 45 let, protože si nestihnou našetřit... Ostatním bych nedala už ani korunu, ať si našetří,  ale ať si jdou do důchodu kdy chtějí... Zároveň s tím bych nechala zlikvidovat i ostatní sociální „výhody“ včetně porodného, mateřské i rodičovské... Pokud nebyla v den rozhodnutí žena těhotná, nebo neužívala některou z dávek... Chceš děti? Tak si je uživ… Nazdar, Tvá Máňa! Ať každý přemýšlí a uvažuje za co a kdy utrácí, nebo ať si vybere partnera/ku, který/á je bude živit a ať třeba chcípne hlady, když bude mít špatnou volbu... A tak mohu pokračovat i u dalších sociálních dávek… Zároveň se zrušením dávek bych zrušila platbu sociálního z mezd a zisků... Protože, když od státu nic nedostanu, tak proč bych mu dávala? Ovšem najednou mám v ruce finanční prostředky, ze kterých si mohu na důchod šetřit podstatně lépe… a důchody by pak byly opravdu zásluhové… Žádné, že žena, která nikdy nepracovala, ale porodila 10 dětí dostane vyšší důchod, než žena, která má jedno dítě a dře celý život… první dostane důchod z průměrné mzdy (24.806,-Kč dle ČSÚ), zatím co druhá dostane důchod vypočtený z toho co vydělávala (17.500,-Kč – a to měla relativně pěknou mzdu, na to co vidím kolem sebe). To je tedy zásluha! Preferuji tedy žádné sociální dávky a příspěvky, ale uživ se jak chceš! Že existují výjimky? Ukažte mi je! Každý za sebou má nějakou rodinu! A určitě by se našlo řešení i pro těch pár, kde se s rodinou nedá fungovat (myslím tím případy, kdy docházelo ke zneužívání , nebo pro děti z domovů, kterým je často jedinou rodinou teta z dětského domova.

 

Uf… To jsem se to příjemně rozčílila. Zvedl se mi tlak na příjemných 120 na 70… Milé matky a důchodci… Děkuji!

PS – Abych nekřivdila jen těm maminám vůči důchodcům, jak může být z horní části článku zavádějící, tak musím říct, že je jedno, jestli je to zrovna mamina, důchodce, nebo třeba já, když se mám hlad… srážka s blbcem je vždy na prd.

Autor: Drahuše Bartáková | úterý 19.8.2014 14:46 | karma článku: 22,11 | přečteno: 1694x
  • Další články autora

Drahuše Bartáková

Moje cesta ke Spartan Raceu

Již před několika lety jsem viděla záběry ze závodu zvaného Spartan Race, který se pořádal v USA, a řekla jsem si, že takový závod jednou doběhnu, protože to přeci nemůže být problém. Nebo jo?!

17.4.2017 v 18:11 | Karma: 8,01 | Přečteno: 279x | Diskuse| Sport

Drahuše Bartáková

Dneska ne!

Je již úterý... Ano to úterý po státním svátku, krátce po půlnoci... Krátce po té, co jsi mi řekl... Dneska ne!

29.9.2015 v 3:17 | Karma: 6,75 | Přečteno: 562x | Osobní

Drahuše Bartáková

Nikomu nic neříkej a kryj si záda!

Až dnes mi v plné míře došla slova jednoho z lidí, kteří to se mnou mysleli opravdu dobře a zcela vyjímečně nepatřil do skupiny mých nejbližších. Málem jsem to obrečela přímo v kanceláři. Namísto toho se slzám bráním a ptám se proč vlastně...

26.2.2015 v 16:00 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

S blbem v práci

Každý pracující člověk ví, že být na pracovišti byť s jedním blbcem je druh dlouhodobé tortury. Za těch pár let, které se snažím vyplnit prací, aby se vydělalo na smysluplnější věci jsem prošla několika pracovními pozicemi v různých pracovních odvětvích... Vztahově nejrozporuplnější pracoviště mám však právě teď!

13.2.2015 v 10:26 | Karma: 9,14 | Přečteno: 1471x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

„Nejmenovaná Zdravotní Pojišťovna“ – my Ti dáme kliente!

Zatímco většina lidí aktuálně řeší útok na redakci Charlie Hebdo a jeho nové vydání, sněhové zpravodajství, nebo výrok pana Okamury ohledně kebabů, či pana prezidenta ohledně vyloučení určitých skupin ze škol, tak byť bych ráda byla účastna tomuto dění, tak já musela řešit zhola jiné potíže...

15.1.2015 v 14:21 | Karma: 23,85 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Osobní

Drahuše Bartáková

Je strašná škoda, že už nejsme spolu...

Milují nás... I přes to nás opouštějí, nebo my opouštíme je... a jak to končí? Po nějaké době se sejdete... on již nemá partnerku. Vy jste, či nejste aktuálně sama a zaznívá zas a znovu, dokola, ta samá věta! Byť je článek krátký, tak je psaný se slzami v očích... Jediné co mi k tomu zbývá dodat je: „Tak co, do hajzlu, dělám špatně!“ PS – Omluvte, z výše zmíněného důvodu, moje chyby a překlepy v textu. Snad vám nezastřou význam toho, co jsem tím vším chtěla říct.

4.11.2012 v 17:57 | Karma: 7,44 | Přečteno: 886x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Menšiny a sociální dávky, jak to vidím já...

Už ani nevím, kolik článků jsem na téma nepřizpůsobivá menšina, romové, Šluknov, Chomutov, Pečky, nepřizpůsobiví spoluobčané, cikáni, černá gheta aj., četla...

15.9.2011 v 12:36 | Karma: 25,42 | Přečteno: 1854x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Milý Murko,

V tomto dopisu asi moc písmenek nebude, ale i tak... ...pojďme si zavzpomínat... i když to ještě není tak daleko.

1.9.2011 v 12:55 | Karma: 7,12 | Přečteno: 1071x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Lenost vs. Prokrastinace

A co já na to? Hurá!!!! Mamííí!!! Já nejsem líná!!!

31.8.2011 v 16:15 | Karma: 9,96 | Přečteno: 779x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Milý Martine,

Asi se divíš, že Ti píši právě touto formou... je to jednodušší, než to lámat do textovek a levnější než hovorné operátorů. A co víc, můžeš si to číst třeba do aleluja, bude-li (Ti) to stát za to.

29.8.2011 v 9:20 | Karma: 9,75 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Já chci psa!

A když chci psa, tak velkého a nechci, aby línal! Nechci mít v bytě bordel... Ale přítel chce také psa a také velkého, ale jedině voříška z útulku... Co teď? A kudy z toho ven?

25.8.2011 v 17:49 | Karma: 9,10 | Přečteno: 1279x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Nevěra...

... a moje poznatky, názory a samozřejmě s věkem měnící se postoj.

23.8.2011 v 10:47 | Karma: 10,14 | Přečteno: 1201x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Spoluzaci.cz a jiné sociální sítě

... v kontextu jednoho z přízpěvků mé spolužačky ze střední...

22.8.2011 v 13:29 | Karma: 12,48 | Přečteno: 1420x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Ahojky Lásko!

Když jsme se dnes (15. 8. 2011) měli rozloučit, tak za mnou došel Dan se slovy... „Ty ten odjezd asi obrečíš, co?“ Řekla jsem mu, že ne...

15.8.2011 v 22:23 | Karma: 7,94 | Přečteno: 1157x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Já a muži

Článek napsaný formou zápisu do deníčku... Muži si mě nikdy nevšímali. Mluvili o sexy mozku, ale jak jsem časem zjistitla, tak ten nestačí, vlastně dodnes nevím co stačí a co ne, ale měla jsem potřebu psát a níže jsou výsledky.

22.7.2011 v 17:20 | Karma: 10,54 | Přečteno: 1404x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Týrání a jeho vnímání...

Dnes jsem si přečetla článek Zuzany Kuříkové (http://kurikova.blog.idnes.cz/) s názvem „Pípni a zmlátím Tě!“. Tohle měla být reakce na něj....

1.7.2011 v 13:00 | Karma: 10,56 | Přečteno: 1504x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Zamyšlení nad romantickými komediemi a reálným životem

Jak to dopadne, když člověk, místo toho aby šel spát, zapne televizi? Já většinou přemýšlím a tak to dopadlo i včera večer...

22.6.2011 v 10:30 | Karma: 10,43 | Přečteno: 1042x | Diskuse| Osobní

Drahuše Bartáková

Jak by dnes vypadala stávka, kdyby…

... byly dopravní podniky (včetně českých drah a jiných) zprivatizované. A neb, jak jsem pocítila stávku já na vlastní kůži a krátké zamyšlení nad tím, jak by to bylo, kdyby byly tyto "firmy" v rukou lidí, kteří chtějí aby jejich aktiva opravdu vynášela.

17.6.2011 v 6:16 | Karma: 12,75 | Přečteno: 1258x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1158x
Jsem obyčejná třicetiletá holka, absolventka oboru "zootechnika" z přesvědčení a žijící jako "agronom" z životní fylozofie.