Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

S blbem v práci

Každý pracující člověk ví, že být na pracovišti byť s jedním blbcem je druh dlouhodobé tortury. Za těch pár let, které se snažím vyplnit prací, aby se vydělalo na smysluplnější věci jsem prošla několika pracovními pozicemi v různých pracovních odvětvích… Vztahově nejrozporuplnější pracoviště mám však právě teď!

Před několika lety, při dálkovém studiu na VŠ jsem sháněla práci v cizím městě, kam jsem se přestěhovala za svým přítelem a jeho synem… Při studiích mě nikdo moc nechtěl a navíc to byl okres s opravdu vysokou nezaměstnaností. Pracovních příležitostí moc nebylo. Tak jsem brala za vděk čímkoliv trochu slušným… A nastoupila jsem do pojišťovny jako řadový pojišťovací poradce. V kolektivu jsem byla druhá nejmladší. Všichni ostatní pak měli můj věk +20 let a více. Někteří už měli být dokonce v důchodu. Takovýto kolektiv složený převážně z žen mě, logicky, nemohl mít rád… Měla jsem všechno před sebou, chyběla mi druhá brada a tak jsme se semkly s mladší kolegyní a mužskými … To těmi chlapi nebyl moc dobrý nápad, ale to jsem měla zjistit až po nějaké době. Vztahy na pracovišti se drželi pomocí zásad slušného chování. Toto chování padlo v den, kdy měla pojišťovna krajský slet v obrovském hotelu u Máchova jezera. Můj šéf na této akci pojal podezření, že jsem přinejmenším stejně opilá jak on a že bych mu mohla poskytnout i jiné služby… S roztrhanými silonkami a urvanými knoflíky na blůzce jsem se zamkla ve svém pokoji, kde jsem se sbalila a když hotel utichl vyploužila jsem se ven a ve čtyři ráno jsem skočila na vlak mířící do míst, kde jsem žívala s rodiči. Pro onu zkušenost jsem si po pár dnech u lékaře vypůjčila antidepresiva a šla jsem podat žádost o přeložení na jinou pobočku…

…vzali mi celý pojistný kmen a tím i následní provize a plácli mě 150 km od původního pracoviště. No jo no, co naděláte, alespoň jsem si mohla vybrat šéfa… a já si vybrala šéfovou! Všechno bylo fajn… Byla to Praha a tam se věci berou prostě jinak! Do chvíle, než ze mě udělali VOSku (vedoucí obchodní skupiny). Tak rychle jako já se k tomu postu už dlouho nikdo nedostal a některým se to nelíbilo. Ti mi byli ukradení… a ostatní ti mi to přáli. Ovšem co byl průšvih, to byla jedna nešikovná zaměstnankyně, která mi šťourala do těch šikovných a schopných. Po nějaké době jsem ji vyhodila, ale mezi tím nám stihla udělat pěkný svinčík ve vztazích v rámci obchodní skupiny. Po dalších uplynulých týdnech se to celkem srovnalo a mě do toho přišla velice zajímavá pracovní nabídka a já ji přijala.

 

Tím jsem se ocitla v babinci vedeném mužským, protože kluk, se kterým jsem měla dělat, byl odejit… dříve než jsem nastoupila… Ano, hádáte správně, okamžitě jsem se stala oblíbencem. Protože jsem byla ta, kvůli níž musel odejít jejich kamarád a jediný mužský v kolektivu. Když se začaly vztahy narovnávat, firma krachla a já byla po autonehodě dlouhodobě na neschopence.

 

Po neschopence jsem začala intenzivně hledat a vrátila jsem se, s podporou svého otce, ke svým kořenům – do zemědělství. S velkým šéfem jsme se dohodli, že nastoupím do rostlinné prvovýroby. První šéf – mužský – při podpisu smlouvy mi řekl, že u nich dlouho nevydržím, že mě tam nechce. A taky se tak stalo. Asi bych tam stejně moc dlouho nevydržela. Vztahy na pracovišti byly, jednoduše řečeno, všemdavé a to není nic pro mě. Po třech měsících mě přesunuli na jiný statek…

Druhý šéf – mužský – když zjistil, že mu tam chci zůstat, tak přišel s teorií o tom, že práce agronoma je pro ženu nevhodná a že nebudu kvůli tomu moct mít ani děti, a že bych vlastně měla dát pryč i psa, protože na něj nebudu mít čas… Kolektiv? V kanceláři fajn na dvoře tragédie. Na dvoře byla parta nevychovaných malých parchantů a to někteří byli v důchodovém věku. Pár jedinců bylo pracovitých a dalo se s nimi něco dělat… zbytek koukal, kde by se zašil, ale což, jaký šéf, taký dvůr a já šla o dům dál…

Třetí šéf – když už přijel na statek tak se muselo něco dít. Ovšem jen málo kdy se jeho hovory týkaly zemědělství. Aktuálně tam probíhala stavba administrativní budovy a v té bylo zapotřebí se šťourat a ztrpčovat lidem život přenášením vlastní zodpovědnosti na své pořízené. Ale abych mu nekřivdila… Každý den ráno přijel a účastnil se porady, kde se říkalo co jaký traktorista bude kdy dělat. Kolektiv v kanclu nebyl nic moc, ale to jsem zjistila až při přechodu na další pracoviště… Do té doby jsem měla dojem, že je vše OK. Bohužel se tak na mě jen tvářili. Zjištění, že je to všechno jinak mě mrzelo. Zaměstnanci ze dvora? Stejně jako v případě šéfa číslo dvě… Netahaví s potřebou přenášet svou zodpovědnost na jiné – jako náš šéf, ale ten se alespoň snažil tak zvaně tahat. Abych některým nekřivdila je nutno podotknout, že tam bylo pár jedinců, kteří byli celkem fajn a dokonce i makali.

Čtvrtý šéf – to už jsem odešla mimo prvovýrobu a nastoupila jsem do agrochemického skladu. Šéf je to nej nej nej, co mě kdy za šéfa potkalo. Kolektiv se zdá taky v pohodě. Jedna paní, která se těší na sezónu, až nám tu všem bude hrabat. Jeden předdůchodový pán, který manuálně zastane kde co, jen ty papíry na něj mluví hatmatilkou. Jeden morous, u kterého nevíte, kdy mluví vážně a kdy si dělá srandu a k tomu všemu, když se špatně vydadynká, tak je jízlivý a urýpaný, v takové dny je lepší mlčet… uvidíme, jak dlouho to vydržím. A poslední je mladý klučina, který má tak trochu potíže s komunikací, nebo mi záměrně hází klacky pod nohy. Jsou to blbiny, ale občas to zamrzí příklady uvedu níže:

Příklad číslo 1:

9.00 dopoledne: „Tome, nemám s sebou nic k jídlu, až pojedete pro oběd, dejte mi vědět, pojedu s Vámi a taky si něco vyberu.“ Odpověď je: „Jóóó…“

11.30 dopoledne: Tom vstoupí do dveří, nese dvě krabičky s jídlem… nejen že mi neřekl, že pro něj jede, ale ani mi nic nepřivezl.

Toto se opakovalo skoro každý den po dobu jednoho měcíce… Už si jezdím pro obědy sama. Osobně mi to připadá jako škoda peněz, za benzín, ale nechci-li umřít hlady, tak mi nic jiného nezbývá.

 

Příklad číslo 2:

8.00 dopoledne: „Tome včera jsem připravila papíry pro inventuru. Půjdete mi s tím do skladu pomoct? Ve dvou to budeme mít dřív, já Vám pak pomůžu s inventurou velkého skladu.“ Odpověď je: „Mě se teď nechce…“ z vedlejší kanceláře se ozve šéf „Tome jděte to se slečnou udělat!

11.30 dopoledne: přiveze kolegům a sobě obědy, mě a šéfovi nic, protože jsme si neřekli

15.00 odpoledne: konec pracovní doby, za celý den neměl chuť jít udělat inventuru.

Takto se to vleklo několik dní až jsem si ji začala dělat sama, onemocněla jsem a protože jsem ji nedodělala musel to celé udělat sám… Po návratu z neschopenky jsem se dozvěděla, že to musel udělat sám a byl to „děsnej vopruz“…

 

Příklad číslo 3:

7.30 ráno – po sprše a snídani, kterou si dal až v pracovní době: „Tome, pojedete dnes kolegovi pro svačinu?“ odpověď „Ano.“  … „A vezmete mě s s sebou? Já jsem si nestihla vzít doma nic k jídlu.“ Odpověď „Ne, vy jste mě ve středu taky nesvezla na seminář!“ … „Ale já Vám říkala už před tím, že to nestihnu, protože musím ještě do servisu a že bych tam pak přijela pozdě… Víte, že to jsem si nemohla dovolit, aby tam byli klienti dříve, než zástupci firmy…“ odpověď „To je pravda.“

8.30 dopoledne – Tom přijel se svačinou pro sebe i pro kolegu … pro mě nic. Na dotaz, proč mi neřekl, že jede pro sváču mi řekl, že mi to říkal, že mě s sebou nevezme a že to myslel vážně…

PS  - když jsem zjistila, že kdybych ho naložila, tak přijedu jen o 5 minut pozdě, tak jsem mu volala, že ho přeci jen mohu svézt. Odvoz odmítl, že se dohodne s kolegou, který tam stejně musí jet okolo. Kolega ho přivezl akorát na začátek semináře. Kdyby jel se mnou musel by odjet o půl hodiny dříve a přeskládávat stoly aj. Na konci semináře mi řekl, že je rád, že mohl být v kanclu o něco déle, že si alespoň něco dodělal.

 

Příklad číslo 4:

Přivezli zboží na malý sklad, který mám na starosti… Tom dostal ceny, aby ocedulkoval a uložil zboží… „Tome, až to půjdete dělat, řekněte mi. Půjdu do skladu s Vámi a pomůžu Vám a poskládám si věci tak abych se v nich vyznala… taky někde budou jiné ceny, tady mám seznam!“ Odpověď „Jasně!“

Už druhý den to dělá na etapy sám. Ani jednou neřekl, že do skladu jde, kdyby mi nebylo divné, že je dlouho pryč a k tomu občas nezmizely papíry ze stolu, tak ani nevím, že něco dělá.

A on ví, že až do skladu dojdu, že si to celé přeskládám dle svého… Já se v tom skladu musím vyznat a on bude muset některé věci předělávat, protože sama některé pytle neunesu a některých výrobků bude mít špatné ceny, protože má starý ceník…

 

Chvílemi bych ho nejraději smazala… Vzhledem k jeho blbosti by ho snad ani škoda nebyla, takový materiál by se dokonce neměl rozmnožovat, ale víte co by s tím měl ten můj, konečně dokonalý, šéf za papírování? To mu nemůžu udělat! A navíc, co když ho tak vidím jen já... To by pak znamenalo, že ten blb v kanclu...

Autor: Drahuše Bartáková | pátek 13.2.2015 10:26 | karma článku: 9,14 | přečteno: 1471x
  • Další články autora

Drahuše Bartáková

Moje cesta ke Spartan Raceu

Již před několika lety jsem viděla záběry ze závodu zvaného Spartan Race, který se pořádal v USA, a řekla jsem si, že takový závod jednou doběhnu, protože to přeci nemůže být problém. Nebo jo?!

17.4.2017 v 18:11 | Karma: 8,01 | Přečteno: 279x | Diskuse| Sport

Drahuše Bartáková

Dneska ne!

Je již úterý... Ano to úterý po státním svátku, krátce po půlnoci... Krátce po té, co jsi mi řekl... Dneska ne!

29.9.2015 v 3:17 | Karma: 6,75 | Přečteno: 562x | Osobní

Drahuše Bartáková

Nikomu nic neříkej a kryj si záda!

Až dnes mi v plné míře došla slova jednoho z lidí, kteří to se mnou mysleli opravdu dobře a zcela vyjímečně nepatřil do skupiny mých nejbližších. Málem jsem to obrečela přímo v kanceláři. Namísto toho se slzám bráním a ptám se proč vlastně...

26.2.2015 v 16:00 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

„Nejmenovaná Zdravotní Pojišťovna“ – my Ti dáme kliente!

Zatímco většina lidí aktuálně řeší útok na redakci Charlie Hebdo a jeho nové vydání, sněhové zpravodajství, nebo výrok pana Okamury ohledně kebabů, či pana prezidenta ohledně vyloučení určitých skupin ze škol, tak byť bych ráda byla účastna tomuto dění, tak já musela řešit zhola jiné potíže...

15.1.2015 v 14:21 | Karma: 23,85 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Osobní

Drahuše Bartáková

Matky, důchodci, sociální dávky a sociální síť

Na sociální síti se mi dnes zobrazil koment od jedné matky o jedné důchodkyni a jiní z toho začali dělat souboj, kdo dostává od státu víc... Matka, nebo důchodce? A já? Já bych jim to sebrala všechno!

19.8.2014 v 14:46 | Karma: 22,11 | Přečteno: 1694x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1158x
Jsem obyčejná třicetiletá holka, absolventka oboru "zootechnika" z přesvědčení a žijící jako "agronom" z životní fylozofie.