Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nikomu nic neříkej a kryj si záda!

Až dnes mi v plné míře došla slova jednoho z lidí, kteří to se mnou mysleli opravdu dobře a zcela vyjímečně nepatřil do skupiny mých nejbližších. Málem jsem to obrečela přímo v kanceláři. Namísto toho se slzám bráním a ptám se proč vlastně…

Už jsem uveřejnila článek "S blbcem v práci"… tohle by mohlo navazovat. Je to ten samý člověk a mě už začíná připadat, že některé věci neříká a nedělá proto, že by měl potřebu se tak chovat. Pojala jsem podezření, že to všechno dělá jen proto, aby se zavděčil ostatním…

Naši mě asi moc špatně vychovali… Řeším věci s lidmi, kterých se týkají a pokud možno, tak jen s nimi. Čím nepříjemnější věc je řešení, nebo čím více by to toho člověka mohlo poškodit v kolektivu, tím více se snažím řešit to s dotyčným soukromě. Když řeším průser, nesnažím se to hodit jen na jednoho člověka a hledám na skutečnosti svůj podíl viny… Případně si svůj podíl viny přidám, aby byl dopad na jednotlivce co nejmenší, ale aby zbytečně nepikali nevinní. Když se někomu nelíbí nařízení vedení, zastávám se ho… Vždyť i ten náš šéf má svého šéfa, který na něj tlačí a smést rozhodnutí bez pokusu uvedení do praxe, protože „tady se to tak nikdy nedělalo“ nebo lépe „tohle tu nikdy fungovat nebude, měli bychom zůstat u starého systému“ a to i za cenu, že to má znamenat ruční psaní dokladů na místo počítačového zpracování… Ano i počítač je v dnešní době pro některé veliký problém… viz. můj kolega z předchozího článku. Kluk cca 22 let a na počítači nevyplní ani excelovskou tabulku a chytrý telefon ovládá spíše jeho… pořídil si ho kvůli sportu a teď je rád, že na něm přijme hovor a pošle SMSku (i když to už jsem trochu zaujatá a možná mu z lehýnka křivdím… tuhle na tom našel výsledky nějaké sportovní soutěže a když se hrál tenis, tak nás všechny informoval o dění na kurtech).

Tak tenhle člověk dnes vlezl do kanceláře zabodnul do mě svůj pohled a povídá: “Můžu vám něco říct?“ … chvíli jsem pokračovala v práci. Když nikdo neodpovídal, doteklo mi, že mluví asi na mě. Zvedla jsem oči od práce a když se náš pohled setkal tak jsem pokynula hlavou, jako že poslouchám a on spustil: „Když už musíte kouřit v malém skladu, tak ty vajgly neházejte do těch krabic. Teď jsem to tam vyklízel a jedna krabice byla plná bílejch vajdlů. Nějaký se mi vysypali, když jsem krabici vyhazoval a uklízet je nebudu!“ Jo jo, kolegyně mě varovala, ať vzadu nekouřím. Taky jsme si tam od jejího varování nezapálila… Jak na mě slova padala, tak jsem se na chvilku zastyděla… je pravda, že jsem tam párkrát kouřila, ale nikdy jsem tam neházela nedopalky do krabic. Chodila jsem s tím k popelnici. Pak jsem si vzpomněla, že ještě pár týdnů po mém nástupu, byla daná krabice u posuvných dveří u velkého skladu a tam jsem nějakou dobu típnuté nedopalky házela v domnění, že se prázdná krabice vyhodí. Ale i tak jich nemohlo být více, než pár kousků… Určitě ne plná krabice. Jak se dělo, tak jsem se obhájila. Dodala jsem, že se mohlo stát, že krabici ze předu dozadu někdo přenesl. Oba muži, kteří obyčejně krabice v našem skladu přesouvají odpřísáhli, že takovou krabici nikdy neodnášeli, protože taková nikdy neexistovala… Takže jsem magor… a to ještě větší, než jsem si o sobě kdy myslila. Házela jsem nedopalky do neexistující bedny.

Poprosila jsem tedy „hubujícího“ kolegu, aby mě zavedl tam, kde máme papírový odpad, že takové věci ještě opravdu nevím. Řekl, že už tam dnes byl a znovu tam nepůjde. Po chvíli blbých pohledů jsem se zvedla a jala jsem se uklidit bílé nedopalky válející se někde u odpadu na zemi… Byly 3 … slovy tři … nedopalky, ano a byly bílé. Když jsem je ovšem sebrala a viděla jsem na ně lépe, zjistila jsem, že jsou to nedopalky jiné značky cigaret, než kterou obvykle kouřím. Ano občas kouřím i ten druh co jsem sebrala ze země, ale to je tak vyjímečné…  možná jsem jednou tuto krabičku v práci měla, ale za přes den v kanclu nevykouřím více než tři cigarety – to by byla sakra náhoda, aby se tam vysypaly zrovna ty tři nedopalky z jednoho dne… navíc někde měla být plná krabice takových špačků. Krabici jsem se snažila v odpadu dohledat, ale nezdařilo se.

Vrátila jsem se tedy s důkazním materiálem do kanclu a vítězoslavně jsem odhalila jinou značku cigaret… Neočistilo mě to. Jen mi bylo řečeno, že ty kouřím taky a nazdar, prý u mě tato značka byla viděna… Zvláštní, čeho všeho si lidé všímají. Kdy se tam špačky vzaly netuším, ale nevěřím, že to byla moje sbírka. Když jsem odhazovala ony nedopalky do popelnice, rozhodla jsem se, že v areálu firmy už kouřit nebudu, když si budu chtít zapálit, tak půjdu až za plot!!!

Doufala jsem, že tím celá věc byla ukončena! Chyba… On to ten můj skvělý kolega řekl i našemu vedení… Jak to dopadne netuším. Ale asi se začnu řídit tou radou, kterou mi dala ona osoba zmíněná hned na začátku článku… A co mi říkal? Vlastně jen zopakoval to co mi vždy říkali rodiče… takže mě asi nevychovali špatně, jen jsem si zapomněla některé věci  vzít k srdci :/

„Holka, pamatuj si, že:

  1. nikdy nikoho z práce nesmíš nechat nakouknout za oponu svého soukromého života
  2. nedělej nikomu vola
  3. buď spravedlivá a neházej chlebem po těch, kteří na Tebe jdou s kudlou
  4. a hlavně, krej si záda!“

 

Tak jo… beru telefon a jdu si za bránu zakouřit a pokecat chvíli s kámoškou…  Přeji všem hezký den!

Autor: Drahuše Bartáková | čtvrtek 26.2.2015 16:00 | karma článku: 11,41 | přečteno: 1025x
  • Další články autora

Drahuše Bartáková

Moje cesta ke Spartan Raceu

Již před několika lety jsem viděla záběry ze závodu zvaného Spartan Race, který se pořádal v USA, a řekla jsem si, že takový závod jednou doběhnu, protože to přeci nemůže být problém. Nebo jo?!

17.4.2017 v 18:11 | Karma: 8,01 | Přečteno: 279x | Diskuse| Sport

Drahuše Bartáková

Dneska ne!

Je již úterý... Ano to úterý po státním svátku, krátce po půlnoci... Krátce po té, co jsi mi řekl... Dneska ne!

29.9.2015 v 3:17 | Karma: 6,75 | Přečteno: 562x | Osobní

Drahuše Bartáková

S blbem v práci

Každý pracující člověk ví, že být na pracovišti byť s jedním blbcem je druh dlouhodobé tortury. Za těch pár let, které se snažím vyplnit prací, aby se vydělalo na smysluplnější věci jsem prošla několika pracovními pozicemi v různých pracovních odvětvích... Vztahově nejrozporuplnější pracoviště mám však právě teď!

13.2.2015 v 10:26 | Karma: 9,14 | Přečteno: 1471x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

„Nejmenovaná Zdravotní Pojišťovna“ – my Ti dáme kliente!

Zatímco většina lidí aktuálně řeší útok na redakci Charlie Hebdo a jeho nové vydání, sněhové zpravodajství, nebo výrok pana Okamury ohledně kebabů, či pana prezidenta ohledně vyloučení určitých skupin ze škol, tak byť bych ráda byla účastna tomuto dění, tak já musela řešit zhola jiné potíže...

15.1.2015 v 14:21 | Karma: 23,85 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Osobní

Drahuše Bartáková

Matky, důchodci, sociální dávky a sociální síť

Na sociální síti se mi dnes zobrazil koment od jedné matky o jedné důchodkyni a jiní z toho začali dělat souboj, kdo dostává od státu víc... Matka, nebo důchodce? A já? Já bych jim to sebrala všechno!

19.8.2014 v 14:46 | Karma: 22,11 | Přečteno: 1694x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1158x
Jsem obyčejná třicetiletá holka, absolventka oboru "zootechnika" z přesvědčení a žijící jako "agronom" z životní fylozofie.