Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dneska ne!

Je již úterý… Ano to úterý po státním svátku, krátce po půlnoci… Krátce po té, co jsi mi řekl… Dneska ne!

Byli jsme dnes na Suchdole. Spíše omylem, než abychom si oba, nebo jeden z nás, vybrali tu možnost zda tam být či nikoliv. A ano, já to navrhla, a ty jsi byl ten, kdo měl rozhodnout, zda se doopravdy pojede , no a po nějakém tom kufrování jsme tam i dojeli. Svítil veliký, oranžový, měsíc. Byl tak veliký, že jsem chtěla, abys mi zastavil, abych si jej mohla vyfotit… Fotky stály za vyliž kapsu! Co taky mohl hloupý, chytrý, telefon zvládnout?!

Jsme na Suchdole a míříme do prvního baru. Je tam nepříjemný barman a nějaké opilé studentky nechávající se obluzovat místními opilci… Kurde! To už je tolik hodin?! Po zjištění, že v onom baru není nikdo z mých bývalých známých míříme do baru druhého. Tam je alespoň Míra! No, juchůůů! Po kávě a jednom panáku z Mirka dostávám jeho telefonní číslo a slibujeme si, že si zítra zavoláme! No, juchůůů! Nikdo nespecifikoval, kdo komu zavolá a tak to nejspíš usne a uvidíme se znovu jednou… opět náhodou… v onom baru, až se sem zase jednou… náhodou dostanu. Po kávě a panáku se odebíráme zpět do prvního baru. Tobě se tam nechce, ale já trvám na tom, že si chci dojít pro drby. Otočíš oči v sloup, abych to, jakože, neviděla a razíme vstříc známým dveřím. Za barem je stále tentýž člověk… aktuálně opilý.

Dostávám z něj několik drbů. Kdo, kde, jak a s kým a hlavně… proč! Kupodivu nic nového… A to už je to, počkat, 3 … 5… ne, skoro 7 let nazpět! A i tak je vše při starém, jen pán Blanických z Blaníku už se prochlastal do prodeje zbytku svého domu!

Ty sedíš na baru a znuděně sleduješ, jak si tam na mě barman vynucuje hubičku. Ačkoliv doufám, že se do toho nějak vmísíš, tak se nic neděje a tak dostanu uslitanou pusu na tvář, kterou jsem usurpátorovi, barmanovi, nastavila namísto svých rtů. Tak nějak jsem tajně doufala, že právě ty rty si vždy ochráníš pro sebe.

Jakožto rytíř jsi dnes tak trochu zklamal. Ano, jsem asi už velká holka a měla bych se umět bránit sama… popravdě se umím bránit, ale jen když u toho nejsi… fakt jsem doufala, že něco uděláš.

Nicméně zábava plyne dál a do dveří vstupuje známá tvář. Ona tvář rozproudí hovor na téma podnikání v zemědělství, whisky teče a čas si plyne dle vlastního uvážení. Jen ty se do hovoru nezapojuješ, zaujat hrou na telefonu, a pít nemůžeš jsa rozhodnutý chopit se volantu na cestě domů.

Nevím proč schytávám další pusu na tvář od uslintaného barmana. Ještě, že jsem stihla pusu hodit na bok… určitě bych to jinak slízla na rty… Ble!

Po dalších, asi zbytečných, slovech o zelinařině a nějaké té písničce, z hrací skřínky na prachy, sedáme do auta a jedeme do bodu, z nějž jsme odpoledne vyrazili.

Cestou se mi v hlavě kupí myšlenky a ještě v Praze se mi ze rtů vydere jedna z nich…

„Zlato, víš, že jsem poprvé v životě spokojená a šťastná, že jedu ze Suchdola domů?“ ptám se opatrně. Vím, že jsi nemluvný, ale i tak čekám na nějakou reakci. Žádná však nepřichází a tak sbírám odvahu zeptat se Tě, zda jsi můj výrok pochopil. Nějakou dobu to trvalo,  ale otázku jsem vyřkla a ty jsi mi tiše, ale pohotově odpověděl: „ Asi ne…“ Vůz naplnilo absolutní prázdno, kterým se rozléhal ohlušující zvuk hrajícího rádia. Hlavou se mi opět hrnuly myšlenky jako přívalový déšť až se to všechno postupně zformulovalo do věty, která měla ono rádio přehlušit: „Víš, já tím chtěla říct, že dnes poprvé jsem opravdu šťastná, že odtud odjíždím a mám opravdový pocit, že jedu domů!“ Už zase jsem čekala na reakci z tvé strany, které se mi nedostávalo a tak autem zněl, skoro hrozivý, zvuk rádia, odkud Kája Gottů pěl něco o milenkách, dešti a  o čištění pleti, následovaný zesnulou  Ivetou a její písní ve které je psáno, ‚Nebe a země pomine i bolest, jen víra v lásku zůstane nekonečná.‘. A já si říkám, že asi potřebuješ popostrčit a tak se půlku cesty odhodlávám k něčemu se ti doznat…

„Zlato, už jsem ti někdy vyprávěla o tom, že jsem slýchávala hlasy?“ čekání na tvou strohou dopověď ze mě vysávalo sílu říci cokoliv dalšího a já v tu chvíli věděla, že jestli neodpovíš, tak už nebudu mít sílu cokoliv říct… Tvé prosté „Jo.“ Mě vyburcovalo k dalším slovům … „Takže jsem ti už říkala o Lead?“ … „Jo…“ … „I o Balovi?“ … „Jo!“ Zazněl jsi nevrle, jako bych Tě otravovala. Má přiznání měla být následována dalšími, ale tvůj hlas mi jasně říkal, že nic dalšího slyšet nechceš.

Chtěla jsem ti dál říct o tom, že s tebou to všechno někam zmizelo… Že s tebou pomalu rostu a trýzeň hlasů jakoby zázrakem pominula. Vlastně to znamená jen jedno… že jsem ke svému jin, nejspíš, našla jang. Že už mi vlastně nemají co říct, nebo možná nemohou? To je úplně fuk, hlavně, že jsou ticho! V návalu alkoholového opojení a potřeby se ti vyznat jsem se tě namísto samotného vyznání blbě zeptala, zda chceš slyšet víc… a ty jsi mi blbě odpověděl, že dneska ne. Zabolelo to tak hluboko a tak moc, že mi vyhrkly slzy, kterých sis nevšiml. Ale co jsem na blbou otázku mohla čekat jiného, než blbou odpověď, že?

Zařekla jsem se, že už Ti nikdy nic tak intimního neřeknu. Zařekla jsem se, že stejně jako ty nemluvíš se mnou, tak já nebudu mluvit s tebou. Došlo mi, že toho o mně asi víc vědět nechceš.

Lásko… já toho v sobě mám ještě tolik, co bys měl vědět! Otázkou je, zda se mi někdy znova bude chtít mluvit.

Vím, že si to dříve, či později přečteš a tak ti chci říct jednu z posledních věcí… NAŠE láska a má víra v ní dalece přesahuje víru člověka v cokoliv. Náš vztah je jako plachetnice zmítaná bouří, ale já doufám, že má ona loďka pevný kýl a jednou najde klidný přístav…

S láskou, …

Autor: Drahuše Bartáková | úterý 29.9.2015 3:17 | karma článku: 6,75 | přečteno: 562x
  • Další články autora

Drahuše Bartáková

Moje cesta ke Spartan Raceu

Již před několika lety jsem viděla záběry ze závodu zvaného Spartan Race, který se pořádal v USA, a řekla jsem si, že takový závod jednou doběhnu, protože to přeci nemůže být problém. Nebo jo?!

17.4.2017 v 18:11 | Karma: 8,01 | Přečteno: 279x | Diskuse| Sport

Drahuše Bartáková

Nikomu nic neříkej a kryj si záda!

Až dnes mi v plné míře došla slova jednoho z lidí, kteří to se mnou mysleli opravdu dobře a zcela vyjímečně nepatřil do skupiny mých nejbližších. Málem jsem to obrečela přímo v kanceláři. Namísto toho se slzám bráním a ptám se proč vlastně...

26.2.2015 v 16:00 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

S blbem v práci

Každý pracující člověk ví, že být na pracovišti byť s jedním blbcem je druh dlouhodobé tortury. Za těch pár let, které se snažím vyplnit prací, aby se vydělalo na smysluplnější věci jsem prošla několika pracovními pozicemi v různých pracovních odvětvích... Vztahově nejrozporuplnější pracoviště mám však právě teď!

13.2.2015 v 10:26 | Karma: 9,14 | Přečteno: 1471x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

„Nejmenovaná Zdravotní Pojišťovna“ – my Ti dáme kliente!

Zatímco většina lidí aktuálně řeší útok na redakci Charlie Hebdo a jeho nové vydání, sněhové zpravodajství, nebo výrok pana Okamury ohledně kebabů, či pana prezidenta ohledně vyloučení určitých skupin ze škol, tak byť bych ráda byla účastna tomuto dění, tak já musela řešit zhola jiné potíže...

15.1.2015 v 14:21 | Karma: 23,85 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Osobní

Drahuše Bartáková

Matky, důchodci, sociální dávky a sociální síť

Na sociální síti se mi dnes zobrazil koment od jedné matky o jedné důchodkyni a jiní z toho začali dělat souboj, kdo dostává od státu víc... Matka, nebo důchodce? A já? Já bych jim to sebrala všechno!

19.8.2014 v 14:46 | Karma: 22,11 | Přečteno: 1694x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Je strašná škoda, že už nejsme spolu...

Milují nás... I přes to nás opouštějí, nebo my opouštíme je... a jak to končí? Po nějaké době se sejdete... on již nemá partnerku. Vy jste, či nejste aktuálně sama a zaznívá zas a znovu, dokola, ta samá věta! Byť je článek krátký, tak je psaný se slzami v očích... Jediné co mi k tomu zbývá dodat je: „Tak co, do hajzlu, dělám špatně!“ PS – Omluvte, z výše zmíněného důvodu, moje chyby a překlepy v textu. Snad vám nezastřou význam toho, co jsem tím vším chtěla říct.

4.11.2012 v 17:57 | Karma: 7,44 | Přečteno: 886x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Menšiny a sociální dávky, jak to vidím já...

Už ani nevím, kolik článků jsem na téma nepřizpůsobivá menšina, romové, Šluknov, Chomutov, Pečky, nepřizpůsobiví spoluobčané, cikáni, černá gheta aj., četla...

15.9.2011 v 12:36 | Karma: 25,42 | Přečteno: 1854x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Milý Murko,

V tomto dopisu asi moc písmenek nebude, ale i tak... ...pojďme si zavzpomínat... i když to ještě není tak daleko.

1.9.2011 v 12:55 | Karma: 7,12 | Přečteno: 1071x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Lenost vs. Prokrastinace

A co já na to? Hurá!!!! Mamííí!!! Já nejsem líná!!!

31.8.2011 v 16:15 | Karma: 9,96 | Přečteno: 779x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Milý Martine,

Asi se divíš, že Ti píši právě touto formou... je to jednodušší, než to lámat do textovek a levnější než hovorné operátorů. A co víc, můžeš si to číst třeba do aleluja, bude-li (Ti) to stát za to.

29.8.2011 v 9:20 | Karma: 9,75 | Přečteno: 1081x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Já chci psa!

A když chci psa, tak velkého a nechci, aby línal! Nechci mít v bytě bordel... Ale přítel chce také psa a také velkého, ale jedině voříška z útulku... Co teď? A kudy z toho ven?

25.8.2011 v 17:49 | Karma: 9,10 | Přečteno: 1279x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Nevěra...

... a moje poznatky, názory a samozřejmě s věkem měnící se postoj.

23.8.2011 v 10:47 | Karma: 10,14 | Přečteno: 1201x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Spoluzaci.cz a jiné sociální sítě

... v kontextu jednoho z přízpěvků mé spolužačky ze střední...

22.8.2011 v 13:29 | Karma: 12,48 | Přečteno: 1420x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Ahojky Lásko!

Když jsme se dnes (15. 8. 2011) měli rozloučit, tak za mnou došel Dan se slovy... „Ty ten odjezd asi obrečíš, co?“ Řekla jsem mu, že ne...

15.8.2011 v 22:23 | Karma: 7,94 | Přečteno: 1157x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Já a muži

Článek napsaný formou zápisu do deníčku... Muži si mě nikdy nevšímali. Mluvili o sexy mozku, ale jak jsem časem zjistitla, tak ten nestačí, vlastně dodnes nevím co stačí a co ne, ale měla jsem potřebu psát a níže jsou výsledky.

22.7.2011 v 17:20 | Karma: 10,54 | Přečteno: 1404x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Týrání a jeho vnímání...

Dnes jsem si přečetla článek Zuzany Kuříkové (http://kurikova.blog.idnes.cz/) s názvem „Pípni a zmlátím Tě!“. Tohle měla být reakce na něj....

1.7.2011 v 13:00 | Karma: 10,56 | Přečteno: 1503x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

Zamyšlení nad romantickými komediemi a reálným životem

Jak to dopadne, když člověk, místo toho aby šel spát, zapne televizi? Já většinou přemýšlím a tak to dopadlo i včera večer...

22.6.2011 v 10:30 | Karma: 10,43 | Přečteno: 1042x | Diskuse| Osobní

Drahuše Bartáková

Jak by dnes vypadala stávka, kdyby…

... byly dopravní podniky (včetně českých drah a jiných) zprivatizované. A neb, jak jsem pocítila stávku já na vlastní kůži a krátké zamyšlení nad tím, jak by to bylo, kdyby byly tyto "firmy" v rukou lidí, kteří chtějí aby jejich aktiva opravdu vynášela.

17.6.2011 v 6:16 | Karma: 12,75 | Přečteno: 1258x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1158x
Jsem obyčejná třicetiletá holka, absolventka oboru "zootechnika" z přesvědčení a žijící jako "agronom" z životní fylozofie.