Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje cesta ke Spartan Raceu

Již před několika lety jsem viděla záběry ze závodu zvaného Spartan Race, který se pořádal v USA, a řekla jsem si, že takový závod jednou doběhnu, protože to přeci nemůže být problém. Nebo jo?!

Krátce na to se závod pořádal i našem krásném Česku. Co čert nechtěl, nebyl tu nikdo, kdo by to chtěl "jít" se mnou a tak to celé usnulo. 

Uplynula zase nějaké doba a najednou vidím na FB fotky ze závodu, jak to doběhl můj bývalý přítel se synem. Zabrbla jsem si a rozhodla, že když to dali oni, tak já taky... to už se psal rok 2015 a já byla tou dobou skoro 5 let bez jakékoliv sportovní aktivity... v kanclu, nebo v autě v pozici sedmo... Vydala jsem se hledat spřízněné duše, které by do toho šli se mnou, abychom se mohli hecnout navzájem... Světe div se, kolem mě jen pecky, které sedí v kanclu, nebo za volantem a sem tam si dojdou zahrát golf, tenis a Ti zdatnější 2x do měsíce fotbal, ale špinavý Spartan nikoho nelákal... Zkusila jsem i myslivce, neb v zemědělství jich je dost a ušpinit se většinou nebojí a nepohodlí je až tak moc neodrazuje. Ani v těchto kruzích jsem bohužel neuspěla a začala jsem to opět vzdávat. Ze zoufalství jsem zkoušela ukecat i svého přítele, který od začátku tvrdil, že je to hovadina... a odjel se svým tatínkem do Španěl na jachtu ... Grrr...

Vánoční svátky roku 2015 nebyly zdaleka tak šťastné, jako obvykle bývají - dědeček si zlomil kyčel v krčku a mě na gyndě řekli, že mám displastické změny na čípku a že je to špatné.

Rok se přehoupl a na kalendáři se objevila číslice 2016 a mě bylo zase o rok víc a přibyl tím pádem i další rok sezení a čučení přes volant, nebo do počítače. 

1/2016 - Pomalu se rozbíhalo řízení kolem mojí gyndy a děda, upoutaný na lůžko, dostal zápal plic.

2/2016 - Verdikt gyndy - byl to jeden z nejagresivnějších kmenů, musela jsem na biopsii. Dědovi se zápal plic horšil, někdo mu nasadil špatná antibiotika.

3/2016 - Biopsie potvrdila, že se jedná o rakovinu a musím na operaci - no co, trpí tím každá třetí, když se to řeší, není to nic strašného, na tuhle rakovinu se v ČR běžně neumírá. Děda svůj boj vzdává - chystá se pohřeb.

4/2016 - Operace odhalila, že rozsah zhoubných buněk byl o něco větší, než se očekávalo, ale zůstalo mi všeho dost na to, abych mohla mít děti... jupí! Plánovaná neschopenka 8 týdnů. Koncem měsíce jsem se rozhodla, že 8 týdenní neschopenka by mi mohla dát dostatečný prostor k tomu, abych konečně přestala kouřit. Zjistila jsem, zda je již podpůrný odvykací lék v ČR k dostání - byl, a tak následovalo rozhodnutí navštívit místní plicní oddělení s přímou prosbou o předepsání léku, který se vrátil do distribuce. K mé radosti mi bylo vyhověno a ještě jsem k tomu zadara dostala povzbudivá slova i úsměv!

5/2016 - Neschopenka pokračovala dle "plánu", já s přítelem oba doma, on nepracující - já na nikotinové odvykačce, ale ještě kouřící a unuděná doma - rozchod byl nevyhnutelný, stejně se to mezi námi zle chrulo už od 9/2015. Martin odchází, já pláču a pár dní po jeho odchodu odkládám i cigarety - je 17.05.2016 a já se pokouším ustát svůj první den bez kouření. 

6/2016 - Vrátila jsem se do pracovního procesu... Stále nekouřím. Vymýšlím, zda bych zvládla Spartan Race již letos v září. Díky rozchodu s Martinem mohu sáhnout i po informacích a radách ke svému ex. Pokus o běh - prvních 1500 metrů - nejen že jsem to neuběhla, ale ani jsem to druhý den nemohla zkusit znovu - doběhla mě svalová horečka! Nainstalovala jsem nejmenovanou tréninkovo/běhací aplikaci do telefonu.

7/2016 - Práce strhla mou pozornost úplně někam do háje. Lékaři mi závod v roce 2016 výslovně nedoporučují - moje doktorka mi řekla, že jestli závod v 9/2016 půjdu, tak si následky ponesu sama - rozhodnutí běžet Spartana ve mě silně ochabuje.

8/2016 - Lékaři byli daleko. Jejich slova se mi z hlavy začala vytrácet... Chtěla jsem závod zase zkusit... Pak přišlo uvědomění si děsivého - Páni, jen měsíc na přípravu?! ... Vzdala jsem se, ale přišel nápad, že bych to mohla zkusit za rok.

9-10/2016 - Sháněla jsem informace a lidi, kteří to běhají . svému ex jsem se chtěla vyhnout. Sociální sítě, nejsou moje kámošky a tak se mi spřízněné duše nalézt nedaří. Běhací aplikace si řekla o peníze za to, že mi sestaví běhací plán a já jí je dala. Začala jsem nakupovat i běhací vybavení... Nemalé investice mě třebas donutí.

11/2016 - No a co?! Poběžím sama, to dám! Prostě jsem už do běhání něco nainvestovala, musím se o to alespoň pokusit! Přichází první pokus o běhání ... za měsíc uběhnuto prvních 25 km.

12/2016 - Zima je pekelná... Vyrážím na svah na otevíračku Špindlu. Pád na snowboardu ... poraněné rameno ... chíra ... závěs ... neschopenka ... Vánoce - motivace v hajzlu. V rámci nesexování a zdraví odkládám HAK. Bývalý mi nabízí, že by se mnou závod odběhl - že bych se přeci jen vzepřela? ... uběhnuto jen 10 km.

1/2017 - Venkovní chlad je strašidelný. Rameno jakous takous funguje - zkouším první angličáky. Běh je na pytel v tom mrazu se nedá dýchat. Snažím se překonat, ale nakonec mám za měsíc uběhnuto jen 12 km.

2/2017 - rameno bolí jako ďas. Venku mrzne. Bez HAK mi je čím dál tím lépe, nikdy bych nevěřila, že mi tak ovlivňuje život. V práci začínají semináře a já mám celkem fofr. Energie je málo a večer se blbě přemlouvám k pohybu. Spoustu cviků díky rameni nemohu dělat. Běhání je v mrazech na prd - uběhnuto? Skoro nic.

3/2017 - rameno povolilo, tak jsem zkusila pár kliků... tak zase začalo bolet - bolest se postupně zhoršovala až k nesnesitelné. Počasí se umoudřilo a sním i moje chuť běhat ... respektivě moje odhodlání běhat, které s chutí nemá zdaleka nic společného. Aplikace je zaplacená na rok - postupně mi je při běhání čím dál tím lehčeji. Začínají mě bolet lýtka ... za měsíc uběhnuto 28 km.

4/2017 

Rameno odešlo definitivně - chirurgie i ortopedie radí klid - vyrážím na známá pracoviště fyzioterapeutů, kteří mávnutím kouzelného proutku provádí techniky k zázračnému uzdravení. Já u toho skřípám zuby bolestí. Odcházím s třemi cviky na doma a 6 páskami kineziotapeu (nebo jak se to píše) na jednom rameni. Jo, abych nepomněla... bolestivé mávnutí kouzelného proutku má za následek zlepšenou hybnost ramene. 

Hledám alternativy k posilování a protažení - objevuji Aštanga jogu. Nadšení převyšuje nemalé poplatky za měsíční kurzovné. Zjišťuji, že jogamatka a legíny mi nestačí... u tohoto typu jógy se rosíte jako les po letní bouřce v tom idealističtějším pojetí... reálnější jsou vrata od chléva, neb ta řeka potu na mých zádech s krásným oparem nad lesem nemá nic společného. Zbrocena potem se kloužu i na jogamatce - potřebuji podložku, která, když se namočí, rak mi nebude klouzat.

Běhání - začíná mě bavit. Od 01.04. 2017 - ke dni 16.04.2017 mám odběháno 35 km. Musím trochu zpomalit. Bolí mě lýtka a to i přes kvalitní kompresní podkolenky. Jeden známý lékař mi, po zběžné prohlídce, řekl, že když stojím, tak mi pravá noha lehce u kotníku vybočuje, zdá se, že se mi propadá klenba. Je fakt, že pravé lýtko bolí neúměrně více.

Spartan Race – přihlášená jsem na 24.09.2017 na Sprintovou verzi do Liberce. Co myslíte dám to?

 

 

 

Autor: Drahuše Bartáková | pondělí 17.4.2017 18:11 | karma článku: 8,01 | přečteno: 279x
  • Další články autora

Drahuše Bartáková

Dneska ne!

Je již úterý... Ano to úterý po státním svátku, krátce po půlnoci... Krátce po té, co jsi mi řekl... Dneska ne!

29.9.2015 v 3:17 | Karma: 6,75 | Přečteno: 562x | Osobní

Drahuše Bartáková

Nikomu nic neříkej a kryj si záda!

Až dnes mi v plné míře došla slova jednoho z lidí, kteří to se mnou mysleli opravdu dobře a zcela vyjímečně nepatřil do skupiny mých nejbližších. Málem jsem to obrečela přímo v kanceláři. Namísto toho se slzám bráním a ptám se proč vlastně...

26.2.2015 v 16:00 | Karma: 11,41 | Přečteno: 1025x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

S blbem v práci

Každý pracující člověk ví, že být na pracovišti byť s jedním blbcem je druh dlouhodobé tortury. Za těch pár let, které se snažím vyplnit prací, aby se vydělalo na smysluplnější věci jsem prošla několika pracovními pozicemi v různých pracovních odvětvích... Vztahově nejrozporuplnější pracoviště mám však právě teď!

13.2.2015 v 10:26 | Karma: 9,14 | Přečteno: 1471x | Diskuse| Ostatní

Drahuše Bartáková

„Nejmenovaná Zdravotní Pojišťovna“ – my Ti dáme kliente!

Zatímco většina lidí aktuálně řeší útok na redakci Charlie Hebdo a jeho nové vydání, sněhové zpravodajství, nebo výrok pana Okamury ohledně kebabů, či pana prezidenta ohledně vyloučení určitých skupin ze škol, tak byť bych ráda byla účastna tomuto dění, tak já musela řešit zhola jiné potíže...

15.1.2015 v 14:21 | Karma: 23,85 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Osobní

Drahuše Bartáková

Matky, důchodci, sociální dávky a sociální síť

Na sociální síti se mi dnes zobrazil koment od jedné matky o jedné důchodkyni a jiní z toho začali dělat souboj, kdo dostává od státu víc... Matka, nebo důchodce? A já? Já bych jim to sebrala všechno!

19.8.2014 v 14:46 | Karma: 22,11 | Přečteno: 1694x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:17

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:07

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Kadyrov má nekrózu slinivky, Kreml hledá nástupce, tvrdí investigativci

23. dubna 2024  11:03

Spekulace o zdravotním stavu Ramzana Kadyrova opět přiživil ruský exilový portál Novaja Gazeta...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1158x
Jsem obyčejná třicetiletá holka, absolventka oboru "zootechnika" z přesvědčení a žijící jako "agronom" z životní fylozofie.